Senin, 13 Desember 2010

METHODE OF PROCEDURE

METHODE OF PROCEDURE
0.24.It is a cardinal principle of the use of part 1 that the description of a physical item should be based in the fist instance on the chapter dealing with the class or materials to which that item belongs. For example, a printed monograph in microform (using the rules in chapter 11). There will be need in many instances to consult the chapter dealing with the original from of the item, especially when construction notes. So, using the same example, the chapter dealing with printed books (chapter2) will be used to supplement chapter 11. In short, the starting point for description is the physical form of the item in hand, not the original or any previous from in which the work has been published.
In describing serials, chapter 12 should be consulted in conjunction with the chapter dealing with the physical from in which the serial is published. So, in describing serial motion picture, both chapter 12 and 7 should be used.
0.25. An innovation of the ISBD(G) is the introduction of an area for details that are special to a particular class of material or type of publication. This area (area 3) is used in these rules for cartographic materials (see chapter 3) and for serials (see chapter12).Area 3 is not to be used for any other materials treated in this rules. In describing a serial that consist of cartographic materials (e.g., a map series), area 3 may be repeated. In such case, give the area 3 details relating to the cartographic materials before those relating to the serial.


METHODE DARI PROSEDUR

0.24.It adalah satu prinsip utama penggunaan dari [part;bagian] 1 bahwa uraian satu item phisik harus didasarkan di dalam kejadian tinju pada bab berhadapan dengan bahan-bahan atau kelas sampai yang rasa memiliki item itu. Sebagai contoh, satu monograf yang dicetak di dalam microform (menggunakan aturan-aturan di bab 11). Akan ada kebutuhan dalam banyak kejadian-kejadian untuk konsultasi bab berhadapan dengan asli dari item, terutama bila [nada/catatan] konstruksi. Sangat, menggunakan contoh yang sama, bab berhadapan dengan buku yang dicetak (chapter2) akan digunakan untuk melengkapi bab 11. Singkatnya, titik awal untuk uraian adalah phisik membentuk order untuk jangka waktu tertentu item, bukan asli atau manapun sebelumnya dari di mana pekerjaan telah diterbitkan.

Di dalam gambarkan serial, bab 12 harus berkonsultasi bersama dengan bab berhadapan dengan phisik dari di mana serial diterbitkan. Sangat, di dalam gambarkan gambar hidup serial, kedua-duanya bab 12 dan 7 harus digunakan.

0.25. Satu inovasi ISBD(G) adalah pengenalan tentang satu area untuk detil yang adalah khusus bagi kelas dari material tertentu jenis atau dari penerbitan. areaini (Area 3) digunakan di dalam aturan-aturan ini untuk bahan-bahan cartographic (lihat bab 3) dan untuk serial (lihat chapter12).Area 3 adalah untuk menjadi tidak digunakan untuk bahan-bahan lain yang diperlakukan di aturan-aturan ini. Di dalam gambarkan satu itu serial terdiri atas bahan-bahan cartographic (e.g., satu rangkaian peta), area 3 bisa diulangi. Dalam kasus yang sedemikian, memberi area 3 detil berkenaan dengan bahan-bahan cartographic sebelum [mereka/yang] berkenaan dengan serial.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar